Een bedrukte verzenddoos, waar moet je op letten?

with No Comments

Door Martje Boselie – Velpack.nl

 

Wanneer je als bedrijf wilt opvallen als het aankomt op verzending, kan het aanschaffen van bedrukte verzenddozen een goede eerste stap zijn. Niet alleen zorgt het voor herkenbaarheid voor de klant, ook staat het professioneel. In dit lees je waar je aan moet denken wanneer je gaat verzenden met bedrukte verzenddozen. Lees je mee?

 

Logo en huisstijl

Het nut van een bedrukte verzenddoos is natuurlijk de uitstraling van de doos. Zorg er dan ook voor dat zowel je logo als de huisstijl van je bedrijf van goede kwaliteit zijn. Hoge resolutie, eventueel gemaakt door een ontwerper. Het staat slordig wanneer je logo wazig overkomt op de doos, het is dus belangrijk dat je hier goed op let! Ontwerp de verzenddoos zo, dat dit een echte eyecatcher is voor jouw klanten. Twijfel je? Neem dan op met je ontwerper of met de drukker van de verzenddozen, deze kan je goed adviseren.

 

Formaat doos

Voorkom het verzenden van “lucht”. Dit doe je door het kiezen van het juiste formaat doos. Wat ga je verzenden? Kan het in een brievenbusdoosje, of heb je een groter formaat verzenddoos nodig? Meet desnoods de producten op, zodat je exact weet welk formaat doos je nodig hebt. Zo blijven de producten stevig in de doos zitten, dit is tevens extra veilig. Heb je toch ruimte over? Vul de lege ruimte in de doos dan op met opvulmateriaal, zoals plastic of opvulchips.

Cadeau voor de klant

Zorg dat het pakket een cadeau is voor de klant. Een met een mooie uitstraling, zal beter onthouden worden dan een simpele witte doos. Zorg dat naast de buitenkant van de doos, ook de binnenkant er goed uit ziet. Pak het mooi in, in bijvoorbeeld vloei- of inpakpapier. Doe er daarnaast altijd een persoonlijk kaartje bij, voor extra klantenbinding.

 

Verzend jij je producten al in een bedrukte verzenddoos?


Leave a Reply